[VCSE-LevLista] ISONidák

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2014. Jan. 10., P, 12:01:40 CET

Szervusztok!

Az ISON-üstökös a napközelsége során szétesett, de a maradványai
meteortevékenységet okozhatnak a következő négy-hat napban a Föld
légkörében.

Az IMO koordinátora, Sirko Molau kéri, hogy a videokamera észlelők az alábbi sort
adják a metrec.shw nevű fájl végére:

ISO ISONids 1/14 1/16 1/15 153 +17 +1.0 +0.0 10 55 3.0

Így lehetővé válik, hogy a videokameráink szoftverjei felismerjék az esetleges
ISON-üstökösből származó meteorokat, és kijelezzék a képernyőre.

Én azt javaslom, inkább ezt adjátok a fájl végére:

ISO ISONids 1/10 1/20 1/15 153 +17 +1.0 +0.0 10 55 3.0

Ez tágabb időszakot jelent. Egyes becslések szerint ugyanis lehetséges, hogy
már ma este elér minket egy-két ISONida rajtag, mások szerint csak 12-én, megint
mások szerint a raj közepe 15-én lesz. A következő 10 nap döntést hoz ebben, és
abban is, hogy bármi ISON-eredetű meteoroid elérte-e a Földet.

Ha lesznek ilyen ISONida meteorok, akkor azok a RA=153°, D=+17˘ pontból jönnek
(ha a raj jelentkezik, akkor a neve nyilván Januári Leonidák lenne). Várt
sebességük kicsi, 17 km/s. Lassú meteorokra számítanak tehát.