[VCSE-LevLista] Nap-Nap után - 2014.01.15.

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2014. Jan. 16., Cs, 14:29:15 CET

Sziasztok !

Tegnapi nap Napja. :)
http://univerzumkepekben.hu/sun-20140115-bognar-tamas/

Amikor ez a rajz készült, ledöbbenve vettem észre, hogy a finom ,
szálas szerkezetű felhőfoszlányok kontraszterősítőként tudnak
funkcionálni.
Igazából nem gondoltam bele a fizikai miértjébe, de döbbenetes volt,
ahogy finom felhőfoszlányok úsztak be a Nap elé, és a kép megváltozott.
A felszíni részletek sokkal kontrasztosabban jöttek elő. A fáklya mezők
szinte felizzottak, és a foltok környezetében szinte plasztikusan
granuláltnak látszott a felszín. Ilyen kemény felszíni kontraszttal még
soha nem láttam a Nap felszínét.

A felhőfoszlányok majdnem szabályos, párhuzamosan elhelyezkedő finom
szálak voltak, nagyon finom és sűrű eloszlásban, időnként vastagabb
szálakba rendeződve.

Valakinek van ötlete a hirtelen kontraszt növekedésre ?

bognart at univerzumkepekben.hu