[VCSE-LevLista] Nap-Nap után - 2014.01.16.

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2014. Jan. 16., Cs, 19:19:44 CET

Szia!

> Nem tudom,  mivel vetetted össze?
"The Sun Now" -al. :)
A foltok úgy rendben voltak. De a voltok közelében lévő halvány
felszíni részletek (meg nem tudnám mondani mi lenne a pontos szakmai
megnevezésük), azaz sötétebb foltocskák és viszont már eltérőek.
Gyakorlatilag olyan, mintha mozogna, örvénylene a folt körül a Nap
felszín.

> Visszatérve a SOHO-hoz: nem tudom, hogy a The Sun Now (a Nap most)
> vagy a Sunspots (Napfoltok)  menüben milyen gyakran frissítik a
> képet,
A képhez hozzá van rendelve egy időbélyeg, bent a nevében és rajzt a
képen. Rendszerességet sose kerestem. Inkább olyan, ahogy van rá
kapacitás, megközelítőleg egyenlő időközöket megcélozva. Mondom én
naivan...

> Az is lehet, ez az egész magyarázat csak mellébeszélés. Hege,
> többiek?
Nekem valamiért az optikai rács (jelen esetben fél rács)ugrott először
be. De lehet az egész teljesen vagy jelentősebben "mentális" eredetű.
Azaz a zavaró felhők miatt az ember elkezd hunyorogni, guvvadó szemekkel
nézi a látványt. Ugyan akkor a felhők amolyan maszkként és dinamikus
szűrőként is tudnak működni.
Mennyire nagy butaságot mondtam ?

bognart at univerzumkepekben.hu