[VCSE-LevLista] Megkésett Nap

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2014. Jan. 21., K, 12:56:54 CET

Sziasztok !

Picit megkésve, de aktualitását még nem vesztve a szombati Nap helyzet
! :)
http://univerzumkepekben.hu/sun-20140118-bognar-tamas/

A rajzról:
Kellemes enyhe tavaszias idő volt. Vonuló felhőkkel. Ezen a napon
inkább ki kellett volna ülni és csodálni a felhőket. Egész nap felhős
volt az ég. Dél környékén szakadozott kicsit fel a felhőzet. De csak
párperces felhőlyukak voltak. A rajz kb másfél óra alatt született meg.
Ez nagyjából 8-15 felhőlyukat jelentett, ami 1-3 perces észlelést és
rajzolást tett lehetővé.
Ezt kb. úgy kell elképzelni, hogy a távcső + észlelő hokedli (nagymamám
öröksége) + kispárna + füzet + ceruzák kint az udvaron. Amint kisütött a
Nap, egy veszett sprint. Bevágódtam a távcső mellé a hokedlira. Gyorsan
memorizál a látvány. Majd miután felkapkodtam a lesodort rajzeszközöket
rajzolás. Majd, morgás, hogy ismét felhők a a Nap előtt. Ilyenkor még
próbálkoztam a lehetetlennel, a felhők mögött látszó sötétszürke
Napkorongon próbáltam valamilyen , akár milyen picike kis részletet
megpillantani. De ez általában nem sikerült. Inkább olyan volt a
felhősávok között, mint egy sötét Jupiter a látómezőben.
Egy pillanatra eljátszottam a gondolattal, hogy lerajzolom a felhős
napot, majd eladom mint előző este elkészített Jupiter észlelést, és
kíváncsian várom, hogy valaki felfedezné-e a turpisságot.
De végül úgy döntöttem, hogy nem borzolom feleslegesen a kedélyeket. :)

A rajzról pár technikai sallang:
Zsófi észrevételei alapján:
- nagyobb Napkorong
- sötétebb erősebb tónusozás
- szkennelés után a fekete és fehér kicsit kiemelve, hogy
kontrasztosabb legyen a kép. (Ez persze szépen kiemelte a tónusozásom
egyenletlenségét.. :))  )
- a kép 1448x1728 felbontású. Ennél jobban nem érdemes nagyítani.

Mivel Szilárd a maga módján próbálja a maximális precizitást kihozni
belőlem (pedig én nagyon ellenállok), ezért feltüntettem pár fontosabb
adatot a képen. Így talán egy picivel több, mint egy látómező élmény
megörökítés.

Várom az észrevételeke, hol, mit kellene kellene/ lenne jó
változtatnom!

Köszönöm !

bognart at univerzumkepekben.hu