[VCSE-LevLista] Mai kép: telehold földközelben és földtávolban (+VCSK)

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2014. Jan. 21., K, 19:47:17 CET

2014. január 21.
http://www.vcse.hu
http://apod.nasa.gov/apod

Földtávolban a Holdat kisebbnek látjuk, mert messzebb van tőlünk; földközelben meg nagyobbnak, mert közelebb van. A Hold a Földet 27,3 nap körül kerüli meg, de telehold 29,53 naponként van, úgyhogy a telehold legkisebb földközelség és legnagyobb földtávolság között bárhol bekövetkezhet. 2015. március 5-én lesz legközelebb, hogy a telehold és a földtávolság pár óra eltéréssel egybeesik, akkor látunk tehát ismét nagyon kicsi teleholdat. S. Sciarpetti Perugiából készült képén a tavaly jún. 22-én földközelkor bekövetkezett legnagyobb méretű telehold, és az idén január 15-i, földtávolban bekövetkezett legkisebb telehold képe van méretarányosan egybemásolva.

Holnap, szerdán (jan. 22.) este nyolc órától Virtuális Csillagászati Klub-összejövetel lesz!