[VCSE-LevLista] UV kérdés

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2014. Jún. 4., Sze, 14:00:25 CEST

Sziasztok !

Hiányos a háttértudásom, és nem igazán jutok tovább. A net tele van
egymásnak ellent mondó infókkal, és nem is neve nincs cégek írják az
ellentétes infókat..

Az UV fény a hóról és a víz felületéről visszaverődik. Ez biztos. Lásd
leég az ember..

De az üveg esetében mi a helyzet. Az biztos , hogy egyes üvegek a
régiek főleg átengedték az UV fényt. Tartománytól függő mértékben. A
modernebbekben van már olyan fémadalék, ami az UV áteresztést csökkenti.
De ! nem beszélne arról, hogy mi van az át nem eresztett sugárzással?
Elnyeli? Visszaveri? Piknikeznek egy párhuzamos univerzumban ?

De mi a helyzet az optikai célra készült üveggel. Pl prizma. A
felületére érő UV fény mit tesz? Megtörik rajta és a spektrum része
lesz? Elnyelődik? Visszaverődik?
És egy tükör üvegtömbjén mi is történik?

Tehát, ha fényvisszaverő felület nélküli üveget használok
fénycsökkentésre, mint a herschel prizmánál, akkor az IR tartomány nem
zavar, mert kilép az üvegen.... De nem tudom mi a helyzet az UV-vel?

Tudom, hogy az UV hatását lehet a szemen érezni (ellentétben az IR
tartománnyal). Szóval nem tudom, hogy képzelem, vagy tényleg
visszaverődik az üveg felületen az UV sugárzás (a látható tartománynál
legalább is jelentősebb mértékben..)??

Valahogyan az összes cikk (szakcikk) az UV sugarak találkozását az
üveggel című eseményt csak darabokban kezelik. Komplexitásában sehol sem
találok infót.. és akkor az egymásnak ellentmondó levezetésekről ne is
beszéljek...  :(((

HEEELP !

bognart at univerzumkepekben.hu