[VCSE-LevLista] Nap -teszt eredmények

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2014. Jún. 8., V, 21:22:36 CEST

Sziasztok !

Próbálgattam az új távcső konstrukciót.
Alumínium bevonat nélküli tükör felületek. Neutrál szűrő helyett 5 DIN
-es (lánghegesztéshez használt védőszeműveg szűrő) + OIII szűrő.

A hegesztő szemüveg üveg 350Ft vot két kör alakú védőüveg. Az egyikből
üvegvágóval kivágtam egy sokszöget. Azt egy szalagcsiszolóval
megközelítőleg kör alakúra faragtam.
1,2" . Besüllyesztettem egy Barlow foglalatba. Rátoltam az okulárt.
Innentől optikailag pozícióban volt. A barlow lencse helyére betekertem
az OIII szűrőt.

Kellemes kékes-zöldes nap volt az eremény.
Igazűból csak két fénylő fáklyamezőt láttam a peremen. A foltok
penumbrája finom szálas szerkezetű volt. A penumbra széle sötét sávozott
és cakkos volt. Umbra, ahol tagolt volt szépen volt bontva. A foltok
körül olyan "kopott" volt a Nap felszíne. mintha egy térbeli, fénylő
horpadás lenne. Nem a további felszínre jellemző granuláció látszott. A
felszín finoman granulált volt. Iszonyat finom folt részletek
látszottak. Bele haltam a rajzolásba. Kifogott rajtam.. Ez sem semmi :)

Negatívum.

Ma 66-100x nagyítás volt kihasználható. A fókuszt nem volt egyszerű
pontosan megtalálni. Minőségi fókuszírózó kell.

Itt tartok most. Meg kell próbálni a pajzs üveget még jobban a
fókuszpont közelébe tenni. :)
Ez még kijjebb tolná a minőséget. Igaz az ég sem volt az a tuti. De
igen bíztató az eredmény a számomra.

folyt köv

bognart at univerzumkepekben.hu