[VCSE-LevLista] Éta Aquaridák

Pető Zsolt info at bootesvoid.com
2014. Május. 5., H, 15:10:07 CEST

Sziasztok,

én is megkíséreltem a megfigyelést, a DK-i eget figyeltem és fotóztam,
valóban gyér volt az aktivitás, mindössze 2 ETA-t láttam és 2 SPO-t 00:50 és
02:20 UT között.
02:30UT (04:30 helyi idő, NYISZ) felé már csak valami fényes tűzgömböt
lehetne észrevenni, én is így gondolom.
Mindezek ellenére azonban én is észlelésre, fotózásra buzdítok mindenkit! :)

Más: este a holdfényben is megkerestem, de hajnalban volt igazán szép a
C/2012 K1 (PANSTARRS) üstökös!
A ködös kómán kívül elfordított látással szépen sejlett a csóva kezdeti,
fényesebb része is!
200/1200T-vel néztem, de biztosan azonosítható jóval kisebb távcsővel is.
Könnyű célpont az UMa rúdjának közelében, egész éjjel látható, érdemes
felkeresni:
http://theskylive.com/planetarium?obj=c2012k1

Üdv, Pető Zsolt