[VCSE-LevLista] Napteszt

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2014. Május. 18., V, 22:11:52 CEST

Sziasztok !

Teszteltem a távcső prototípust.

Erősen fapados megoldással, az oszló felhők között teszteltem a
naptávcső prototípust (alumentes fűtükör, segédtükör helyett herschel
prizmaként müködő binokulár prizma).

Próbáltam DIN 12 -es lambda per sehányas minőségű zöld hegesztő pajzs
üveggel, és azonos optikai minőségű, orosz katonai binóra felpattintható
zöld szűrővel.  Mindkettőt a fókuszpont környékén használtam az okulár
előtt.
Semmilyen szakszerű és pontos rögzítés nem volt. Az okulár elé volt
"csak úgy" odafogva. Emiatt az okulár sem volt precízen beállítva és
rögzítve. (ennyit az alap minőségről)

12DIN -es pajzs üveg. 100x nagyításig szemmel jó minőségű, de
iszonyatosan halvány kép. Inkább mély-eges hatása volt az egésznek.
Elfordított látással szerintem tisztán látszottak a Napfoltok.

1 darab zöld szűrő. Önmagában kevés volt. Tiszta égen nem mertem
belenézni, olyan keményen csillant meg a fény az okulárban (távolról
nézve).
Egyenletes fátyolfelhőkön át kellemes volt a kép.  Megfelelő volt a
fényerő. 100x nagyításnál szépen lehetett érzékelni a napfoltok
szerkezetét, a penumbra szálas részeit. Fáklyamezők szépen látszottak, a
felszín granuláltsága szépen érzékelhető volt.
200x nagyításnál, már kijött a szűrő hibálya. Derengő napperem, foltok
elmosódottak, de nem annyira, mint Baddaer ND5-ös fóliával 120-150x
nagyítás környékén

Ez az eredmény már biztató. :)

Az aranyozot hegesztőpajzs üveget szeretném még kipróbálni. Ha igaz
lesz egy OIII szűrőm ami további UV vágást és némi szűkebb tartományt
biztosítana az észleléshez. Kíváncsi vagyok milyen eredményt produkál.
:)

Kiderül, hogy pajzsüveg, vagy ND3-as szűrőt lesz a befutó. (minőség +
bekerülési ár a szempont..)

Itt tartok most..

bognart at univerzumkepekben.hu