[VCSE-LevLista] A tegnapi APOD "bibisnek" bizonyult ?!

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2014. Nov. 4., K, 07:23:03 CET

Sziasztok !

A tegnapi APOD-hoz egy kis kiegészítés az MCSE Leonidák levelező
listájáról (kiindulva abból, hogy nem olvassa mindenki a Leonidákat) :

Francsics László kiváló asztrofotós (http://www.ptes.hu/) a következő
észrevételt tette az APOD –on megjelent fotóval kapcsolatban:

Valami nem stimmel a mai APOD-dal. Max Rive asztrotájképe érdekes
sziklalakzattal, sarkifénnyel, és egy karját kitáró alakkal. Jópofa kép:
http://apod.nasa.gov/apod/

De a csillagok... valahogy nem stimmelnek. Mintha lennének apró, éles,
de bemozdult csillagok a háttérben (ez normális), de előttük egy másik
rétegen elmosódott, fényes és életlen csillagok vannak (nem normális). A
horizonton ezek a fényes pacák pedig nem mértetüket vesztik, jó
csillaghoz méltón, mikor halványodnak, hanem a kiterjedésük megmarad,
csak elsötétednek, ami egy PS rétegtechnikának lehet köszönhető.
Ha bárki értelmes csillagalakzatot ismer fel, írjon. Nekem nem ment.
szerintem nem valós a csillagos háttér. Ez van. Ilyen az APOD manapság.
FrL
--
P T E S
- - - - - - - - - - - - - - - - -
l.francsics at gmail.com
+36 30 470 1268
----

Ehhez kapcsolódott "Sárneczky, Krisztián" kiegészítése :
----
Arról a NASA-ról beszélünk, amely teljes mellszélességgel kiáll a
szuperhold mellett, amelynek bő hatvan évvel az űrkorszak kezdete
után már három éve nincs (és még jó pár évig nem lesz) eszköze
embert juttatni a világűrbe, és amelynek emberei képtelenek helyesen
leírni az üstökösök és kisbolygók nevét, jelölését? Ezek után egy
agyonhamisított kép közlése igazán belefér...

Sry

----
Elgondolkodtatónak érzem a két levelet. Az elolvasásuk után érdemes
alaposabban megnézni a két felvételt. Bevallom, mivel én nem vagyok
fotós ember, ezért én csak megnéztem a képet. Megcsodáltam az
összhatást, és ennyi.
Nem néztem meg a képet aprólékosan és részletesen. Így nem láttam meg a
Laci által írott részleteket.

A fentieket érdemes végig gondolni és beszélni erről. Számítok rá, hogy
ezzel kapcsolatban lesz egy-két észrevétel a levelező listán.

Tény, hogy az ember elvárná, hogy egy ilyen helyen Tényleges fotók
szerepeljenek. Ne manipulált fotók és ne montázs felvételek. Vagy ha
ilyen kép bekerül, akkor legyen feltüntetve a foto manipuláció
részletezése. Lényeg, hogy aki megnézi, pontosan tudja a kép hogyan
épült fel. Mi a valós része, mi a művészi kiegészítés, és az alkotó ezek
összességével pontosan mit is szeretett volna megmutatni, mire szeretett
volna rámutatni.

Kíváncsian várom az esetleges véleményeket.

--
Üdvözlettel !

Bognár Tamás
bognart at univerzumkepekben.hu