[VCSE-LevLista] November 18. - Nap

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2014. Nov. 20., Cs, 21:02:03 CET

Sziasztok !

Sikerült feldolgozni a keddi felvételeket. Sajnos korán kezdtem a
fotózást. A Nap viszonylag alacsonyan volt. Közel a háztetőkhöz, a
felhők gomolyogtak. (Mire hazaértem egészen tiszta lett az ég).

Szerintem ezzel a módszerrel az átalakított PST-ből a maximumot
próbáltam előcsalogatni. Ezzel a módszerrel kb. 70/1400 optikának felel
meg a fényút. Sajnos a levegő nyugodtsága és átlátszósága nem volt
megfelelő ehhez. Talán majd legközelebb, vagy nyáron, amikor magasan
lesz a Nap.

http://univerzumkepekben.hu/sun-20141118-bognar-tamas/

Az első felvételen az AR 2209, AR 2213 foltpáros, a "visszatérő"
látszik. Folt erősen átalakult, megtépázódott. Amolyan tappancs formájú
képződményhez hasonlít. :)
Valamennyire látható, hogy a folt körül intenzív fáklyamezők
találhatók.

Második felvételen ennek a H-alfa megfelelője látható. A felszíni
aktivitás itt is tökéletesen megfigyelhető.

Negyedik képen a visszatérő folt ellenpontjaként egy hatalmas filament
látható. Stabil, napok óta meglévő jelenségről van szó.

Harmadik képen az előző filament ellenpontja látható a déli félgömbön.
Kisebb, szerényebb, kevésbé látványos és aktív, és mégis óriási.

Ötödik képen a legnagyobb és legaktívabb protuberancia figyelhető meg.
Korábban (10-12 órával) - egy jelentős kitörést produkált.Most mi erről
lemaradtunk.

Paul Stewart (Új-Zéland)
https://plus.google.com/u/0/+PaulStewartNZ/posts/FNBWKE7oRmL?pid=6082927218718449138&oid=107369624312639113430

De.... a képen látható, egy  lefele lévő, eloszló kitörés maradvány. A
jelek szerint két nagyobb aktivitás után sikerült elkészíteni ezt a
felvételt.

--
Üdvözlettel !

Bognár Tamás