[VCSE-LevLista] 2014.07.02. Nap rajz

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2014. Okt. 4., Szo, 20:31:40 CEST

Sziasztok !

Végre eljutottam odáig, hogy a nyári észlelések vázlatait
véglegesítsem.

Most a 2014.07.02. -i Nap lett a soros.
http://univerzumkepekben.hu/sun-20140702-bognar-tamas/

Az észleléshez a nem olyan régen üzembe helyezett, saját készítésű
Naptávcsövet használtam. :) Új távcső, új felfedezések..

A rajz, és ezzel a távcsővel észlelés érdekessége, hogy tiszta és
nyugodt légkör mellett a felszíni granuláció egyes részei fényesebbek és
kontrasztosabbak, mint a többi felszíni rész. Ezeknek a részleteknek a
megjelenítése jelenleg nagy kihívás. A rajzon, mint fényesebb területek
látszanak. A terület textúráját még nem tudom visszaadni a rajzon.
Dolgozok rajta... :)

bognart at univerzumkepekben.hu