[VCSE-LevLista] Drakonida-maximum

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2014. Okt. 7., K, 17:59:29 CEST

Szervusztok!

Az időjárás "besegített" abba, hogy senki ne lásson meteorokat elmúlt éjjel. Semmilyen vizuális észlelésről nem kaptam hírt. Ezzel párhuzamoson természetesen videometeoros észleléseket sem láttam elmúlt éjjelről (a HUVCSE02 nyamvadt két sporadikust fogott egy pár perces felhőlyukban).

A rádió azonban "átlát" a felhőkön! Fogja a visszavert jeleket.

Tepi tagtársunk rádiós észlelése szerint nem volt semmi különös. Egy holland rádiómeteoros észlelő szerint 19-24h UT között sem volt semmi extra aktivitás.

De Esko Lyytinen finn kolléga szerint reggel 6h UT-kor kétszer akkora volt az aktivitás rádión, mint az normélis lett volna. Egy szlovák rádiós észlelő szintén látni vélt valamiféle extra aktivitásnövekedést a rádiós diagramjain 6-7h UT között.

Ez így elég ellentmondó, 2 észlelés másik 2-vel szemben, ráadásul az aktivitásnövekedés is jó hat-hét órával későbbi, mint ahogy azt várta Maszlov (mondjuk, az áprilisi Camelopardalidáknál is volt egy késés, mintha szisztematikus lenne...)

Legvalószínűbb, hogy ez az egyébként is bizonytalan előrejelzés most nem jött be :-) A CMOR kanadai meteorradaron sem láttam semmi különöset.