[VCSE-LevLista] 50 éve először járt ember a világűrben

"Dr. Hegedüs Tibor" hege at electra.bajaobs.hu
2011. Ápr. 13., Sze, 15:58:24 CEST

Hali!

2011.04.13. 15:51 keltezéssel, szilard.csizmadia at dlr.de írta:
> Hupsz, megint ellen kell mondjak: az első, teljes egészében színes mozifilm az 1939-es Elfújta a szél volt.

Mármint USA-ban, ugye?

> A kérdésedre nem tudok válaszolni, mert nem néztem még végig, de szerintem Koroljov. De ha Ő, akkor gyanús a történeti hitelesség: te el tudod képzelni, hogy a nagyfőnök ott állt a robbanásveszélyes rakéta közvetlen közelében, feltartani a melósokat a munkájukban????

Nekem van egy olyan gyanúm is, hogy sem Kamanyin, sem Koroljov. Inkább a
KGB kirendelt embere lehetett. A piros karszalag miatt gondolom...
Koroljov miért viselt volna karszalagot...? Viszont mint az
űrhajós-jelöltek kiképzését vezető Kamanyin, az sokkal közelebb
állhatott Gagarinhoz
(emberileg), vele voltak napi kapcsolatban... A végső képsoroknál nekem
úgy tűnt, hogy amikor a vezetőség már vodkázott, akkor bejött a piros
karszalagos, mondott valamit (azt nem értettem pontosan) és akkori egy
pillanatra megfagyott a szobában a levegő... Na ezért gondolom, hogy
Koroljov sem lehetett. Úgy tudom, őt általános szeretet és tisztelet
övezte, ő volt ott a "nagy koponya", és mindenki tőle függött.

Csuvi!