[VCSE-LevLista] Kérdés

hege at electra.bajaobs.hu hege at electra.bajaobs.hu
2011. Dec. 28., Sze, 19:54:11 CET

Sziasztok!

Valóban egyet értek a konklúzióval: metallurgiai labor kell (első fokon),
ugyanis ásványtanászok legfeljebb annyit fognak megállapítani, hogy ez nem
hozzájuk tartozó dolog... Amúgy örvényelhetünk itt magunkban,
értelmetlenség.

Norbi, egyfelől statisztikai dologra is gondolj, amikor "hit" kérdést
csinálsz belőle: TÖMEGÉVEL hullanak alá az űrszemét dolgok. Sokkal több,
mint amennyi természetes meteoritot mi képesek vagyunk megtalálni! Úgyhogy
amikor valaki talál valamit, ami nem abba a környezetbe való, ahol meg-
találta, akkor előfordulási valószínűség szerint az alábbi sorrend áll fenn:

1. valami mesterséges (ipari hulladék, ércfeldolgozási-öntvénykészítési
   maradvány), ami valamilyen úton-módon odakerült: valaki elejtette,
   kocsiról leesett, stb. stb. stb. amit többnyire a szegényes fantázia
   ki se tud adni, a legelképesztőbb hülye dolgok is előfordulnak (tapasz-
   talatból mondom, csesztem el órákat-napokat ilyen nyomozással, most is
   van nálam 2 ilyen minta, amit behoztak). Tényleg nézd át a Szilárd által
   javasolt honlapot, ott írnak ilyenekről.

2. ha mégis valóban égből hullott, akkor 98% űrhulladék, ill. repülőgépről
   leesett valami

3. bármi egyéb akármi (régészeti tárgyú dolog, ill. speciális ritka kőzet-
   ásvány-kristály-stb.)

4. meteorit (a sor legvégén, legkisebb valószínűséggel)

Nekem van egy üveg pezsgőm rá, hogy űrhulladék (kérlek, nézd meg a bajai
fotót is, amit alkalmam volt tüzetesen megvizsgálni - DETTÓ SZINTE UGYANAZ!

De szeretném a hír eredeti felröppentőjét viszontlátni a levlisten, hogy
írjon arra a kérdésre-kérésre, hogy a PTE lézer ablációs labor számára
hajlandóak-e kölcsönadni...

Norbi! talán az is elkerülte figyelmedet, hogy már fűrészelni is próbálták.
És nem ment. Gondolom, akkor megpróbálták széthasítani is (kalapács, véső
stb. felhasználásával) - gondolom ez sem sikerült, noha ha kőzet-ásvány,
stb. lenne, szépen szét lehetne törni, minthogy valószínűleg nem gyémánt...
:-) Ez bizony egy frankó szerkezeti anyag. Hogy a "kristályosodás"-szerű
kinézetű dolog mi lehet a szélénél... nemtom. Én is gyűjtöttem kristályokat,
ásványokat. Annyit megtanultam: fotóról SZINTE SEMMIT nem szabad mondani...

Túlzottan ne izguljatok fel... hamarosan egyre több ilyet fogtok találni,
1 éven belül kezdenek leérkezni a pár éve lelőtt kínai műhold szanaszét-
szóródott többmillió darabjai (mostanra bármely szélességi és hosszúsági
kör mentén eshetnek, mert a pályaelem-változások miatt beterítették az egész
Föld környezetét), meg a rendszeres ISS kanosszajárásból is rengeteg darab
szóródik szét (nem beszélve az űrállomás-építés elszórt diribdarabjairól).
És örülhetünk, ha nem a fejünkre fognak potyogni.

;-)

Na üdv: Hege

                                       Na üdv: Hege