[VCSE-LevLista] Holdfogyatkozás

Eszter Gálicz galicz.eszter at gmail.com
2011. Jún. 16., Cs, 16:51:53 CEST

Sziasztok!

Én Budapestről néztem a holdfogyatkozást, és azt el kell ismerni, hogy
tényleg nagyon sötét volt. Sajnos későn kapcsoltam, és csak akkor mentem ki
megnézni, amikor már teljes árnyékban volt, így keringtem legalább öt percet
az erkélyen, mire megtaláltam. Szabad szemmel csak egy narancssárgás
derengést láttam, ha nem keresem, biztos nem látom meg. Majd amikor feljebb
emelkedett akkor már nagyon szépen kivehető volt a Hold alakja, kevésbé
zavartak be a város fényei. Sajnos mivel sem binokulár sem távcső nem volt
nálam, technikai részletekkel nem szolgálhatok, de küldök egy fényképet
róla. A képről azt kell tudni, hogy 2 másodperces expozíciós idővel készült,
és a képen a hold legalább kétszer annyira fényes mint szabadszemmel volt.

Üdv
Eszter