[VCSE-LevLista] Kisbolygó

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2011. Nov. 25., P, 11:03:15 CET

Kedves Leo-lista!

A (194) Prokne kisbolygó kb. 5 óra alatti elmozdulása figyelhető meg ezen az animált GIF-képen:

http://solarsystem.dlr.de/HofW/nr/508/

A kisbolygó 11 mg-s volt, és éppen változócsillagászati jellegű megfigyelések közben készült felvételekre futott rá. A videó látványos, és aki ismeretterjesztő előadásokat tart kisbolygókról, azokban akár hasznosíthatja is. A felvételek 25 cm-es távcsővel készültek 2011. május 13-án. Bárki könnyen készíthet hasonló képsorozatot, ha jól választja meg a kisbolygót és az időpontot, és egy teljes éjszakán ugyanazt a megfelelő égterületet fotózza.

A képeket Thomas Pasternacki készítette (DLR) az én ötletem alapján :-)

Üdvözlettel,