[VCSE-LevLista] draconidák

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2011. Okt. 9., V, 10:09:50 CEST

Szia!

Gratulálok! Legalább Te láttál valamit vizuálisan is.

Én próbáltam, de ahányszor kinéztem Berlinben az erkélyemen, ezek váltakoztak:

- esik
- zuhog
- csendesen esik
- a Hold fénye átsejlik a felhőkön
- hajnalra kiderült, amire vége...

Az IMO grafikonja szerint a szerencsésebb észlelők 21:00-23:00 között Perseida-szintű, illetve 22:00 körül azt háromszorosan meghaladó meteorhullást láthattak a ZHR-értékek szerint: http://imo.net/.<http://imo.net/> De a Hold miatt a sok-sok halvány rajtag sem látszott.

Zalaegerszegen a meteorkamera eredmények szerint volt felhőzet is, de a rövidebb felhőlyukakban a HUVCSE01 25 meteort rögzített, többsége Drakonida:

http://www.vcse.hu/meteorok/videometeor_latest.html

Kár, hogy lemaradtam róla... Még ki látta, ki maradt le róla a felhők miatt?