[VCSE-LevLista] Szeptemberi észlelőéjszaka

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2012. Aug. 29., Sze, 10:36:11 CEST

Kedves Tepi!

Természetesen tökéletesen igazad van a Hold járását illetően. Miért mégis ekkor van az észlelőhétvége?

1./ Mert erre az időpontra egy extra utazást beszerveztek nekem kedvesen Magyarországra, és mivel meghívásról van szó, nem is én fizetem. Ez tehát egy személyes ok, különben csak októberben lett volna észlelőhétvége. Ha nem lenne ez az utam, akkor nem lenne ez az extra észlelői esemény sem.

2./ Az áprilisi észlelőhétvége elején is volt Hold, igaz, első negyed előtt még.

Mit lehet tenni? Nos, egyfelől lehet a Holdat észlelni, ami szerintem nagyon fontos. Másfelől bolygóholdakat fotózni nem probléma ilyenkor sem, illetve bolygókat nézni nagy nagyítással jó dolog lehet ekkora Hold mellett is. Pl. szerintem viszonylag kevesen láttánk közülünk az Uránuszt vagy a Neptunuszt 200x-os feletti nagyítással igazi korongnak. hajnalban a Vénusz és a Jupiter nagy nagyítással jelenthet élményt. Szerintem lesz bőven észlelnivaló így is; ha mégsem, akkor lehet éjféltől borozgatni :-)

Üdv,
Szilárd