[VCSE-LevLista] Vénusz-átvonulás megfigyelése

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2012. Jún. 6., Sze, 08:07:25 CEST

Szervusztok!

Berlinből derült volt, bár időnként gyorsan vonuló cirruszok lerontották az átlátszóságot. A Vénusz-átvonulást 10x50-es binokulárral figyeltem, rajzokat 5:55-6:32 NYISZ között készítettem (ezeket majd a VEGA-ban mutatjuk be), a bal oldali csövön rajtahagytam a fedősapkát, csak a jobb oldali csövet használtam, arra került Baader fóliaszűrő a Nap fényének csökkentése céljából. A madarak erősen csicseregtek, emberek indultak egyesével munkába - én meg binoklival az utcáról a Vénuszt néztem...

Ilyen kis nagyítással is szépen látszódott négy napfolt (kettő párban, másik kettő magányosan), jól illettek a remekül kivehető Vénuszhoz, amelynek mozgása néhány perc alatt is nagyon feltűnő volt. A kis nagyítás miatt kontaktus-időpontokat csak nagyon bizonytalanul lehetett mérni, de a látvány feledhetetlen, nagyszerű. Sőt, megkockáztatom, ezzel a binoklival még jobb volt, mint 2004-ben egy 70/900-assal 90x-es nagyítással, mert bár akkor a foltok és a kontaktusok jobban látszódtak, de a Nap nagyobb volt a látómezőnél, most elég pici ahhoz, hogy a méretarányokat jobban lehessen érzékelni.

Hogy sikerült az egerszegi bemutató? Tudom, hogy néhányan maguk is észleltek, fotóztak. Megosztanátok az eredményeiteket, tapasztalataitokat, élményeiteket, fotóitokat itt?

A következő, Földről megfigyelhető Vénusz-átvonulás 2117-ben lesz. Néhányan közülünk megérhetitek, reméljük, elég jó szemmel abban az öreg korban...

Üdvözlettel,