[VCSE-LevLista] A tavaszi tűzgömbszezon elkezdődött

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2012. Már. 11., V, 04:55:53 CET

Szervusztok!

Valami, eleddig nem teljesen ismert ok miatt tavasszal és szeptemberben mindig több tűzgömböt lehet látni, mint máskor (kivéve a nagyon nagy rajok maximumát és a ritkán előforduló meteorraj-kitöréseket).

Küldök két fényképet, amit a márc. 9/10-i éjszakán rögzített a HUVCSE01 kamera Zalaegerszegen (operátor: Bánfalvi Péter). Mindkettő hozzájárul annak a képnek a megerősítéséhez, amit fentebb írtam:  a tavaszi tűzgömbszezon elkezdődött! A csatolt két képet érdemes megnézni.

A 02:51:25-ös tűzgömb szép és hosszú volt. Nekem legalábbis tetszik a képe... A tűzgömb fényessége valahol -3,5 mg körüli volt.

A 22:09:44-es tűzgömböt más kamerák is látták, így jó kis szimultán-mérések végezhetők, és lehet jó pályákat számolni (a többi képet, sőt: animációt lásd Igaz Anti www.videometeor.hu<http://www.videometeor.hu/> oldalán erről a jelenségről). A fényességadatok szerint -2,3 mg-s volt, de ez valami nagyon alulbecsült adat lehet.

Pető Zsolt: a szép meteorfotód jöhet ám ide is, sokan szeretnek szép meteorképeket nézegetni a többiek szintén szép Hold- és együttállás- és egyéb képei mellett :-)

Üdv Nektek Mexikóból:
Szilárd