[VCSE-LevLista] Szuperhold, mint asztrológiai fogalom kapcsán

Tepliczky István level at tepi.hu
2012. Május. 7., H, 14:46:58 CEST

Csizmadia Ákos írta:

> Ez nem teljesen egyértelmű. Számos teleholdat láttam horizontközelben,
> ez a 2010. újévi rendkívüli módon kirívó volt. (Azaz amúgy is mindig
> szép, valóban.) Jó kérdés, hogy mi lehetett ennek az oka: maga a
> horizont struktúrája is számíthat, befolyásolhatja talán ilyen
> nagymértékben az illúziót? Vagy a földközelség néhány százalékot
> befolyásoló változása lendít át mégis valamiféle (pl. pszichés,
> látásfiziológiás) határon?
:

A telehold miatt jómagam ezen az éjszakán nem észleltem, de jópárszor
kiszaladtam az ég alá. És nagyon meg tudom erősíteni Ákos leírását. A
családtagjaim, akik szintén szoktak látni Holdat, hasonlóképp lelkesedtek:
igenis érzékelhető volt ez a "plusz 16%". Volt olyan ismerősöm, akiknek SMS-t is
küldtem, hogy szintén pillantsanak rá. :-)

	Tepi