[VCSE-LevLista] Nap rajza

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2012. Nov. 8., Cs, 19:14:19 CET

Sziasztok !

Ma délelőtt verőfényes, tiszta égbolt volt Nagykanizsán. A légkör is
tisztább és nyugodtabb volt mint az elmúlt időszakban.
Külön élmény volt számomra, hogy olyan finomságú és összetettségű
részleteket tudtam megfigyelni a Nap felszínén, ami számomra ez idáig
elképzelhetetlennek tűnt.
Most láttam először változó, átalakuló filamenteket a nap felszínén
élőben, valós időben. Gyakorlatilag rajzolás közben lehetett látni, hogy
változik. Mint a vékony higany szál, terjeszkedik és kiteljesedik.
Első pillanatban olyan volt, mintha az érzékelés peremén lenne, valami
finom felszín rajzolat. De gyakorlatilag 10-20 másodperc alkalmazkodási
idő után tisztán felbomlott a filamentek környezete, finom szálas
szerkezetekké. Gyakorlatilag, mint a digitális feldolgozott képeken.
Gyakorlatilag először csak tátottam a számat és csak ittam a látványt.
Bevallom most ettől nagyom fellelkesedtem, mert ha ez ismételhető, akkor
gyakorlatilag csak rajzolásra fordított idő kérdése és nagyságrendileg
finomabb és részletesebb rajzokat lehet készíteni.
Nem hittem volna, hogy a Coronado 0,8A tulajdonsága ilyen látványra
képes. Tévedtem.. még mindig van bőven tartalék a távcsőben ! :)

http://univerzumkepekben.hu/h-alpha-sun-2012-11-08/

bognart at univerzumkepekben.hu