[VCSE-LevLista] közgyűlés előtt - '90-es évekbeli meteorészlelések Nagyradáról

Csizmadia Ákos akos at math.bme.hu
2013. Ápr. 12., P, 12:51:16 CEST

Kedves Listatagok!

Szombati közgyűlésünk előtt, némi hangulati felvezetésként, hadd idézzek
a '90-es évek Meteorjaiból (valamennyi bejegyzés listatagunk ,Tepliczky
István tollából származik).

"Essen pár szó a <<magányos>> megfigyelőkről is. E téren vitathatatlanul
Pető Zsolt viszi a pálmát - ahogy hidegült az idő, úgy észlelt egyre
többet!" (1992. szeptember-december hónapokról Meteor1993/3)

"Ursidák - Mindössze Pető tudott 2,3 órát észlelni dec. 23/24-én - a
maximum után 2 éjszakával. Az eredmény: nulla darab ursida, viszont 7
coma berenicida (19 meteorból)." (Meteor 1994/3)

"Az év elején viszonylag kevés megfigyelés történt. ... Történt két
csoportos akció a Mátrában ill. Ráktanyán, de máskor csak <<magányos
farkasok>> viselték a hideget [köztük Pető Zsolt - Cs. Á.]." (1993.
január-március hónapokról Meteor 1993/5)

Nem tudni, Zsolt akkoriban hogy' állt a hideghez; bár most is
rendszeresen kijut az ég alá, azért azt írja, hogy  "Nem találkoztam még
olyan meteorossal, aki azt mondta volna, hogy február a kedvenc időszaka."

http://www.bootesvoid.com/almos-csillagok-alatt-2012-02-19_bejegyzes

Folytatás:

"Általában nagy hidegek vannak ilyentájt, de ez nem tántorítja el a
szenvedéllyel fűtötteket. Az már jobban, hogy alig van felhőtlen ég...
És hogy mindezt tetézzük még egy kicsit, nincs látványos raj az égen. És
nem látványos sincs. Nos, február nekem sem a kedvenc hónapom..."

Én előre is köszöntöm Február (és más hidegek) Bajnokát.

Üdvözlettel: