[VCSE-LevLista] A Nagy Androméda-köd

Csizmadia Ákos akos at math.bme.hu
2013. Már. 6., Sze, 13:55:43 CET

Kedves Lista,
elnézést, hogy most térek vissza egy régi téma mellékes megjegyzéséhez, de így jött ki a lépés.
Szóval a következőre reagálnék:

"a binokulár olcsó, kézben gyerek által is hordozható, kíváló megfigyelőeszköz"

Nem oly' rég volt alkalmam több binokulárba beletekinteni, és ezeket valamint egyéb tapasztalataimat a következőképpen tudom összegezni:

- Ha a binokulár olyan olcsó, hogy az valóban "gyerek kezébe való", akkor a minősége nem kielégítő: fényszegény, a látómezeje bántóan kicsi, és még kisebb területen megfelelő  aképminőség, stb.
- Ha a binokulár elfogadható, és még az ára is az, akkor viszont nem "gyerek által hordozható", hanem bizony súlya van.
- Ha a binokulár árával megfizetjük a minőséget és a kényelmet (kicsi súly, könnyű hordozhatóság), ez esetben viszont a műszerünk, borsosabb árával, már nem gyerkjáték.

Gyereken itt nagyjából a VCSE-tagság korhatárát értem, afölött már fizikailag és mentálisan valóban lehet megfigyelést végezni.

Üdv: