[VCSE-LevLista] Mai kép: holdfogyatkozás

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2014. Ápr. 16., Sze, 07:38:30 CEST

2014. április 16.
http://apod.nasa.gov/apod
http://www.vcse.hu

Ahogy az április égi jelenségek sorában előrejelezték, tegnap, 15-én egy holdfogyatkozás következett be, ami a nyugati féltekéről volt észlelhető. A fenti képen a földárnyékba került Hold látszik balra. A vöröses és kékesfehér színt a Föld légköre juttatta be a földárnyékba, és ez festette ilyenre a Holdat a teljesség alatt. Alatta a kékes Spica, jobbra a vöröses Mars látszik. Az elkövetkező napokban a Mars és a Spica továbbra is közel lesz egymáshoz, egész éjjel látszanak (estefelé délkelet felé), érdemes szabad szemmel is megnézni a szép, de tág (kb. 10 fokos) együttállást. A Mars kb. -1,5 mg-s most, fényessége és vörös színe egyértelműen azonosíthatóvá teszi.

A tisztújítás elektronikus szavazásán eddig 28 tagtársunk vett részt, a részvételi arány most tehát 38%. Titkosan szavazni május 2. 14:40-ig lehet - csakis elektronikusan! Emlékeztető e-maileket a még nem szavazóknak ápr. 16-án, 23-án, 30-án, máj. 1-én és 2-án fogunk kiküldeni. Kérjük tagtársainkat, vegyenek részt a tisztújításon, illetve aki nem tud eljönni a 2-i közgyűlésre, adjon meghatalmazást valamelyik másik tagtársnak a képviseletre!