[VCSE-LevLista] Nap-Nap után - 2014.01.16.

Zsolt Perkó zsperko at gmail.com
2014. Jan. 16., Cs, 21:34:41 CET

. Azaz a zavaró felhők miatt az ember elkezd hunyorogni, guvvadó szemekkel
> nézi a látványt.
>
> Sziasztok!

A pontos fizikai magyarázatot én sem ismerem, de a jelenség a Coronado
PST-vel H-alfában is tapasztalható
és nem csak az emberi szem számára hanem a CCD kamera számára is. Többször
is szemtanúja voltam
amikor a monitoron nézve próbáltam beállítania megfelelő expozíciós
értékeket, hogy egy beúszó finom fátyolfelhő
hatására, hirtelen egy csomó részlet jelent meg a felszínről szép és
kontrasztos formában. Jó lenne egy ilyen
"fátyol felhő" szűrő 1,25"-ös méretben becsavarva az okulárba vagy a
CCD-be!. :-)

Üdv. PZs.