[VCSE-LevLista] Hold és Nap és meteorok :)

TűzgömbLány* tuzgomb at gmail.com
2014. Júl. 3., Cs, 10:49:21 CEST

Sziasztok!
Izgalmas látvány a délibábos foltok is, de nem könnyű elképzelni a
valóságot helyette :) Viszont nagyon érzékletes volt a leírás! :)
Rá szoktam írni a képre néhány adatot, de talán nem mindent :)
66/400 Equinox ED Apo távcsővel és baader fóliával szoktam nézni és fotózni
a Napot 2szeres nagyítással, ami sajnos ront az Apo minőségen, de így
minden kétszer nagyobb :) Van egy egyedi készítésű fókusznyújtóm, ha
tisztább az idő, néha tovább tudom nagyítani a fotózott napot, de ekkor a
rendszer a mezei fotósállványról átkerül AZ4-re... így ritkán fotózok.
Előbbi egy számomra elegendő, gyors megoldás arra, hogy mind vizuálisan és
fotósan is szemügyre vegyem az aktuális folt-helyzetet :)
A kép a kivágáson és szöveges ráíráson kívül semmilyen digitális utómunkát
nem kap... és igen, egyetlen kép (melyet kb. 10-15 képből választok ki)
Ha precízebb lenne a felszerelésem lehetne összegzett képekből még szebb,
részletgazdagabb felvételeket csinálni, amit mások kamerával szoktak,
pótolva a képkockánként keletkező vibráló felületeket, de ilyen minőségű
képre sajnos ritkán van lehetőségem...
Viszont remélem ma is lesz legalább arra időm, hogy újra ránézzek a tovább
fordult foltokra!! :)
Szép NAPot! :)
Zsófi

Tűzgömbök Világa <http://tuzgomb.blogspot.hu/>