[VCSE-LevLista] Valódi kép, művészi ábrázolás, fantáziakép...

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2014. Nov. 4., K, 09:32:07 CET

Sziasztok!

Érdekes szituáció.. :)

Nekem személy szerint tetszik a kép. A kompozíció megragadott, és nem
jutott eszembe elemezni a képet.

Rajzokat szoktam hosszasan tanulmányozni, mindaddig, amíg meg nem
elevenedik, és meg nem mutatja, hogyan készült, vagy, hogy én hogyan
rajzolnám meg.
Alapvető fotós ismeretek hiányában vagyok. De azt is tudom, hogy egy
üregi nyúlról készült fotóból, megfelelő szoftverrel és munkaidő
befektetéssel szexi, szöszi csajt lehet varázsolni. :)
Bármit meg lehet tenni...csak munka kérdése...

Ám, időnként szükség van ilyen "nyugvó tóba dobott kavicsokra".
Időnként, célszerű rendszerességgel meg kell vizsgálni a kitűzött célt,
a megvalósítás módját, az eszközt, és a mindezek mögött lévő motivációt.
Ez lenne az alkotói oldal.
Ugyan akkor az alkotónak pontosan meg kel határoznia, és célszerűen meg
is neveznie, mit is kívánt a képpel megmutatni. Mennyi a pontos
tárgyilagosság, és mennyi az alkotói szabadság.
(pl. egy mélyég, bolygó, Nap felvételsorozat feldolgozása után a kész
kép jelenősen más lehet az alkalmazott szabványos eljárások
felhasználásának a függvényében. Kedvenc témám M42-43 színe... ebből
sincs két azonos..)

A nézőnek pedig tudnia kell, hogy mi az amit lát, s mi lenne a kép
"tervezett" mondanivalója.

Kérdés: Minek is tekintjük az APOD-ot?  A tudományos fotózás és
képfeldolgozás etalonjának és csúcsának?
Egy oldalnak ami mögött magasan kvalifikált szakemberek állnak, akiknek
elsődleges céljuk a tudomány világának vizuális csodáinak bemutatása,
ezzel az érdeklődés, figyelem felkeltése ? Mindezt a jelenleg divatos
vizuális irányvonalnak megfelelően.

Én a második verzióra voksolok.
De ezzel már filozófiai irányba tértünk át. De az lenne a cél, hogy
minden az legyen ami, és ne az aminek látszik, vagy látni vélik. :)

A hírverések alapján úgy gondoltam, hogy az alkotó Flick oldalán több
komment lesz... Tévedtem. :)
Kíváncsi vagyok mit válaszol Szilárd kérdésére? :)

bognart at univerzumkepekben.hu