[VCSE-LevLista] Valódi kép, művészi ábrázolás, fantázifantáziakép...

hege at electra.bajaobs.hu hege at electra.bajaobs.hu
2014. Nov. 4., K, 09:23:56 CET

...Aztán majd jönnek az olyan képek, hogy a Fátyol-köd képére rámásolnak
egy ütköző galaxist, stb. Szóval előszedném azt a kérdést, amit anno (még
talán vannak, akik emlékeznek erre a cikkre) a Sky&Tel egy jó tollú szerző-
je a CCD kamerák csillagászatban történő elterjedése idején írt minderről.
Szóval, hogy meddig is a valóság ábrázolása a digitális kép, és mikortól
kezdve nyúlunk bele már olyan mértékig a primer információba, hogy az már
valami mást hordoz, és nem a valóságot... A cikk illusztrációjaként tehenek
legeltek a Szaturnusz gyűrűjén... :-))))

Szerény véleményem szerint az APOD önmagát értékeli le, amikor elkezdi
leközölni ezeket a feltunningolt képeket. Ha rajtam múlna, én csakis erede-
ti, nyers-közeli állapotban átadott képeket válogatnék be, amik a valóságot
mutatják, és a képet készítő személy állhatatosságát. 100 vagy 1000 kép ösz-
szeadása pl. még a valós információkkal való gazdálkodás, elfogadom!
a határ nálam valahol a kontraszt erősítésnél, és a színi információk
arányainak tologatásánál van. Amint egy új, külső mátrix számértékei
belekerülnek a képbe (tér-szűrők alkalmazása, stb.) már nem tolerálnám!
És még akkor hol vagyunk más képek belekeverésétől, stb. ezek már egészen
másról, egy elképzelt esztétikum szerinti komponálásról szólnak, nem a
természet megjelenítéséről. És mint ilyen, de facto nincs helye a porondon,
persze helye lehet közösségi oldalakon, fotoművész pályázatokon, ahol tudom,
hogy általános dolog felhőket másolni egy előtéri tájképre, mesterséges
napnyugtát csinálni egy délben készült kép fölé, stb. Régen szerettem fo-
tózni, de amikor néhány jól eltalált nyers képemet megtárgyaltam "menő"
fotósokkal, és szembesültem, hogy hol tart a világ - elment a kedvem az
egésztől. Kedves Barátaim, ÖRÖKRE elment... :-( és szomorúan konstatálom,
hogy a történtek szerint a csillagászati fotográfia is elért ide.

                             Üdv: Hege