[VCSE-LevLista] A mai Nap rajza

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2014. Okt. 27., H, 20:07:28 CET

Sziasztok !

Ma végre hosszú idő után se eső, se köd, se felhő. Legalább is délelőtt
szép napos idő volt.
Mit tehet ilyenkor a nyári szabiját most kivevő, vidéken élő amatőr
csillagász.

Kipakolja  a kinti munkához szükséges eszközöket. Mint saját készítésű
naptávcső, skiccfüzet, ceruza, kesztyű, fűnyíró és láncfűrész.
Az a pár felhő pillanatnyi helyzetétől függően a fenti eszközök
megfelelő használata. :)

A hatalmas napfolt gyönyörű és hihetetlen részletgazdag volt. A
légkörtől függően 50-200x nagyítás között lehetett észlelni. A 2192-es
számmal jelölt hatalmas napfolt umbrái között egy igen fényes izzó
"fénylő ív" volt észlelhető. Ez a látvány Halfa tartományban nekem
megszokott, de látható fényben ilyent még nem láttam.
Valaki észlelte esetleg a foltot ?
A részletrajz még kidolgozás alatt.. :)

a rajz linkje :
http://univerzumkepekben.hu/sun-20141027-bognar-tamas/