[VCSE-LevLista] pár észlelés fotó

Csizmadia Szilard zeta1 at freemail.hu
2014. Sze. 1., H, 09:01:13 CEST

Szervusztok! Összevonva válaszolok az elmúlt napok leveleire. Karesz, ezek nagyon szép észlelések, gratulálok és köszönöm őket! Rafael képe is szép, neki is jár egy elismerő vállveregetés! Beleteszem a VEGA-ba is a munkáitok. Kaptam vizuális észleléseket (nekem is van pár, Vigh Benjámin és Dani is küldött), azokkal együtt jelennek meg. Jó, hogy szaporodnak a megfigyelések, a meteorokon túl a mélyegeké is (minden megfigyelés fontos és érdekes.) Igaz, nekem Berlinből augusztusban csak teleholdkor volt derült egem... Kaptam érdeklődő kérdéseket a 2014. szeptember havi, Hold általi Uránusz- és Szaturnusz-fedésekről. Valóban elfelejtettem írni, hol láthatók. Nos, Európából egyik sem. Az Uránusz fedése inkább csak Kanada északi részéről, a Szaturnusz fedése pedig csak Japánból, Kelet-Kínából, Kelet-Oroszországból és Alaszkából lesz észlelhető. Üdv,Szilárd
Sziasztok! Mivel szerettük volna megnézni a C/2014 E2 (Jacques) üstököst, és jó időnek is nézett ki, augusztus 29-én kipakoltuk a távcsövet.(200/1000 Newton, HEQ5 GOTO) S:3.5  T:6 A pontos pólusra állás, és vizszintezés nem nagyon jött össze, de azért amit megadtunk, az benne volt az okulárba később. Az üstökös pontos helyét http://www.livecometdata.com/comets/c2014-e2-jacques/ itt találtuk, így nem volt nehéz megkeresni.  28 mm okulárban (35,7x) szép fényes mag, körülötte halo. Lehet hogy láttam némi csóvát, de nem vagyok benne biztos. Ha már meglett, gyorsan rádobtuk a tubusra canon eos 450d-t, és készítettünk 1-1 db képet.Gyorsan halad az "égi vándor" , pár képen is lehet látni az elmozdulást , amik egymás után készültek. Aztán meg még pár mély égről, csak úgy , szintén 1-1 képet.   Üdv Karesz U.i.: Az a rovar meg nem volt hajlandó elmozdulni az asztalról :-)

VCSE-Levlista
Vega Csillagászati Egyesület