[VCSE-LevLista] Ha a hülyeség sikítani tudna...

hege at electra.bajaobs.hu hege at electra.bajaobs.hu
2014. Sze. 3., Sze, 22:50:45 CEST

Üdv mindenkinek!

Elolvastam, amit Szilárd írt, és mélységesen egyetértek az írottakkal!

Különösen két gondolati csokorhoz szeretnék gratulálni, és csatlakozni:

> Az egész olyan, mint amikor a gyerekek játszanak a számokkal, ki hogy
> tudja a másikat jobban összezavarni... Semmi alap nincs mögötte.

Telitalálat! Erről van szó. Ez az alacsonyabb iskolázottságú, és mégis
valamilyen olyasmi vággyal túlfűtött emberek jellemzője, akik égnek a
vágytól, hogy valami "maradandót" alkossanak a tudományban (ill. annak
mezsgyéjén). Belátják, hogy valódi (a szakma által elismert) értéket nem
képesek az asztalra letenni. Viszont találnak olyan aprócska rész-
területet, amiben legalábbis nagyobb nyilvánosság előtt úgy léphetnek fel,
mint a "szakma" képviselői, és valami tetszetős, "komoly"-nak tűnő dolgokat
állítanak. És az állításaik komolyságához számokon, matematikai formulákon
keresztül vezet az út - ezért ilyen köntösbe kell öltöztetniük állításai-
kat. Hát kell valami hókusz-pókuszt kitalálni, osztani-szorozni, összeadni-
kivonni, bűvészkedni a számokkal... A szakmát igazán értők csak
mosolyognak (vagy mérgelődnek) ezen, de ők (mi) kevesen vannak vagyunk)...
Azonban a kókler százezreket viszont meg tud nyerni, és meg tud szédíteni.
És ők alakítják ki a végső véleményt, és az értékítéletet, nem mi,
kevesek...

> Pedagógiailag (de filozófiailag is)  fontos lenne, hogy csak annyi és
> olyan fogalmat használjunk, ami a  természet és életünk leírásához,
> működése megértéséhez szükséges, nem  többel terhelni túl magunkat

IGEN! Ez alaptétel.

Gratula, jó fogalmazás!

                                    Üdv: Hege