[VCSE-LevLista] 50 éve először járt ember a világűrben

"Dr. Hegedüs Tibor" hege at electra.bajaobs.hu
2011. Ápr. 13., Sze, 15:42:59 CEST

Hali!

> Felteszem, ezt a jelentsort is egy másik felszállásból vágták be, ugyanis történelmi tény, hogy Gagarin repüléséből, felszállásából, semmiből egyetlen mozgófilmfelvétel-kocka sem készült (vagy ha igen, még mindig nem nyilvános).

Hja, Szilárd, egyértelmű, hogy nagy igazságod vagyon - még somolyogtam
is magamon egy sort - ugyanis bakker: színes (!!!!) az említett
filmbejátszás,
úgyhogy hol is lett volna 1961-ben még színes filmanyaga a
szovjeteknek!!! Még a hadseregnek sem (megjegyzem, akkoriban még az
amerikaiaknak
sem nagyon, állóképekre már talán volt Kodak színesfilm technika, valami
kezdetleges, de film, ott se nagyon)...!!! Szóval valószínűleg a Szojuzos
időkből kivágott rész lehet, valóban... :-)) De ez sem von le az
értékeiből, szóval megismétlem a konklúziómat: aranyos-jópofa, de olyan
félgőzzel
csinált félprofi munka lehet. Asszem az ilyet nevezik low-budget
movie-nak... :-) De a felhasznált színészek tényleg nagyon igyekeznek.
Nem tudtam
kitalálni, hogy a piros karszalagos Koroljov akar-e lenni, vagy
Kamanyin...?! Szerinted, Szilárd?

                                                                           Hege