[VCSE-LevLista] Részleges holdfogyatkozás lesz csütörtökön

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2013. Ápr. 25., Cs, 07:14:47 CEST

Sziasztok !

Tegnap este, 22:10 környékén (akkor nem jutott eszembe, mert megfogott
a látvány meg aztán óra se volt akkor nálam, mert eredetileg csak a
kutyákat ettem volna meg :) - általában az esti kutyaetetések során jó
pár mélyég és holdkráter rajz szokott születni )
éppen a Ganimüdészt és a Jupiter felhősávjait bűvöltem, a hétvégén a
bolhapiacról szerzett távcsövemmel (120/1000) amikor a (kb 1°-os)
látómezőben a Jupiter alatt a holdak pályáján kívül, arra merőlegesen
bevillant egy meteor. A látómezőn szélén "indult" és a másik szélén
enyészett el. A legfényesebb pillanatában kb. mint az Európa olyan
fényes volt.

Binos meteorokat már láttam, de így még nem észleltem.
Gyors firkát elkövettem a jelenségről. Ha sikerül megtekinthető rajzot
produkálni belőle, akkor küldeni fogom. :)

bognart at univerzumkepekben.hu