[VCSE-LevLista] M1

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2013. Dec. 3., K, 21:39:10 CET

Sziasztok !

Bár most mindenki üstökös lázban ég. Én annak is örülök, ha van tiszta
egem, és időm, és lehetőségem kimenni és egy kicsit a távcsőbe
pillantani. Ha pedig még rajzolni is sikerül, az külön öröm. :)

http://univerzumkepekben.hu/m1-20131202-bognartamas/

Eredetileg üstököst szerettem volna rajzolni, de sajna rosszúl
emlékeztem, az akkor még alacsonyan lévő üstit kitakarták a fák. Így egy
kicsit vadásztam. Az M1 mindez idáig kimaradt az életemből. Bepótoltam.
Nem mondanám, hogy egyszerű objektum. :)

Utána még M42 és M43 következett. Új távcső, új részletek. Gondoltam
egy merészet és rajzoltam. Látottakról van egy kidolgozott szabadkézi
rajz. Az észlelést amennyiszer lehet meg szeretném ismételni, újjabb
rajzok születnének, és ezeknek a plusz részleteit belerajzolnám ebbe a
rajzba. Így készülne több rajz, amolyan tanulmányok és lenne egy
végleges, amolyan "Mester munka". Mint a fotóknál, egy összegzett kép.

Próbáltatok már hasonló módon rajzolni?

Sziasztok !

Tamás

--