[VCSE-LevLista] C/2013 R1 Lovejoy

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2013. Dec. 4., Sze, 21:21:48 CET

Sziasztok !

Akkor egy kis útó parázslás, ha már tűz nincs.
Hajnali gyors rajz az üstökösről.

http://univerzumkepekben.hu/lovejoy-20131204-bognartamas/

A rajz kontrasztosabb és fényesebb, mint amilyennek látszott. Az égi
háttér is derengősebb volt. De ezt láttam a látómezőben. :))

Szóval reggel, munkába menés előtt egy 20 percre kirohantam, hogy ha
meggebedek is lerajzolom.
Érdemes lett volna látni. Szerintem mindenki halálra nevette volna
magát. Kirohantam a kertbe. Gyakorlatilag legázoltam a két döbbent
kutyámat. Pillanatok alatt kint volt a dobson a rajzállvány. Az ég párás
és narancsos fényben dereng a Na lámpás MÁV -os fényvetőktől. Binóval
megerestem az üstököst. Mivel siettem, sikerült szinte tökéletesen körbe
néznem az üstököst. Valahogy mindig elnéztem mellette. Miután jó irányba
néztem azonnal megvolt. Pozíció megjegyez. Dobson célra fordít ... és
semmi...  Ilyen még nem volt. Ilyen bénán még soha sem sikerült
beállítanom a távcsövet. (semmi célzó távcső... az bent maradt. Szóval
csak úgy "csővel" céloztam).
Kb 5 percet szórakoztam, mire beállítottam a távcsövet. Onnantól már
dolgozott a rutin. Gyors vázlatolás. Annyira lekötött a látvány és a
rajz, hogy majdnem kifutottam az időből. Pillanatok alatt visszapakoltam
mindent. Hátamon hátizsákkal , hónom alatt a rajzfüzettel és a ceruzával
levágtáztam az állomásra és irány dolgozni.

De megérte, egész nap olyan voltam, mint akit belőttek extasyval. :))

bognart at univerzumkepekben.hu