[VCSE-LevLista] Mechanika

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2013. Nov. 1., P, 11:54:49 CET

Kedves Feri!

Én a helyedben nem vennék EQ-1-es állványt, vizualizálásra sem, fotózáshoz meg pláne nem.

Ez egy nagyon gyenge állvány, nem nagyon bírja a tömeget. 70/900-as távcsőhöz használtam ilyet hébe-hóba korábban, és állandóan rezgett, ha tekertem rajta a finommozgatást. Nagyobb nagyításnál sokat kellett várnom a kép megnyugvására, ám az állvány rezgései olyan lassan csillapodtak le, hogy az objektum kiment a látómezőből, mire megnyugodott volna a kép. A háromláb is nagyon gyenge (bár könnyű) alumínium, ami nagyon könnyen tud rezegni és nagyon lassan csillapodik. A motor sem az igazi, nálam pl. "pattogott".

Szerintem az általad használt fényképezőgépet sem tudja rezgésmentesen vinni ez az állvány. Egyszerűen ezt a motort kezdőknek tervezték, akik a Holdat vagy a Jupitert vagy a Szaturnuszt nézik 40x-es nagyítással, és csak az a cél, hogy az objektumot hosszabb időn belül a látómezőben tartsa, de nem arra, hogy pontosan vezessen.

Vegyél nkább EQ-2-t, de még az is gyanúsan gyenge (de ilyet soha nem használtam, nincs vele személyes tapasztalatom). Én inkább EQ-3-asra szavaznék. Sokkal többe kerül, de hatványozottan megéri az árát. Az igazán jó mechanika ott kezdődik (nekem is olyab van, szeretem). Ismereteim szerint többen hazsnálják 300-as körüli teleobjektívek megvezetésére.

Üdv,
Szilárd