[VCSE-LevLista] Nap és M57

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2013. Okt. 31., Cs, 14:01:04 CET

Kedves Tamás!

Igen, én is átmérő-hívő vagyok :-) Bizony, érdemes belenézni egy nagyobb átmérőjű műszerbe, ha tudunk (pl. az észlelőhétvégén :-) Ott lesz egy 25 cm-es.)

Nagyon tetszik az M57 rajzod! Hihetetlen, mennyi részletet láthat egy tapasztalt észlelő, ha kitartóan nézi az objektumot. Akik csak 10-20 másodpercre pillantanak be a műszerbe, és nem kényszerítik magukat rajzolással a látvány részleteinek megragadására, azok nem látnak ennyit az objektumokból. Látom, csak 64x-es és 85x-ös nagyítással nézted. Nem volna egyszer kedved megpróbálnod a VCSE 25 cm-esével, 120x-ossal vagy 200x-ossal, mélyégszűrő alkalmazásával lerajzolnod az M57-et? Nagyon kiváncsi lenék, hogy mennyit számíthat a nagyítás és a mélyégszűrő alkalmazása a rajzaidban! (A két távcső mérete csak 1,5 cm-t különbözik, az nem számottevő; az optikai minőség meg szerintem kb. ugyanolyan lehet).

Üdv,
Szilérd