[VCSE-LevLista] Hétfői Nap

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2014. Már. 18., K, 11:05:55 CET

Szia!

"A másik érdekesség:
OIII szürő alkalmazása Nap fényképezéskor. :) Az illető esküszik rá,
hogy javít a kontraszton.
http://www.astrobin.com/84519/"

Ezen nem vagyok annyira meglepve (csak vigyázni kell, hogy az OIII szűrőt a napszűrő után rakjad a fényútba :-)). Persze, attól függ, milyen OIII szűrőről van szó. nagyon sok OIII szűrő átengedi a H-alfát is, amiben viszont a Nap eléggé aktív, így értelmezhetővé válik, miért is kontrasztosabb a kép. (Gyakran egy OIII szűrő a H-bétát is átengedi - nem mindegyik!) A honlap szerint Reveleation OIII-szűrőt hazsnált az illető, sajnos, nekem ebből nem derül ki, hogy ez melyik OIII-at takar (a legszűkebbek tényleg csak az OIII vonalát engedik át), vagy szokásos OIII-at (azok átengedik az OIII mellett a H-alfát is, a H-bétát is, hogy planetáris és egyéb emissziós ködöket jól lehessen látni).